ללכת בעקבות סיפורי התנ"ך, מסע בארץ הקודש

ספר חדש: "ללכת בעקבות סיפורי התנ"ך, מסע בארץ הקודש" – הסיפורים שמאחורי האתרים, ההיסטוריים של ארץ ישראל.

לקראת ספרו החדש באנגלית: Walking Through Biblical Stories, ראיון עם מדריך הטיולים ירון זקס: "ברגע אחד הכול היה ברור, נוכחותו של אלוהים נכנסה לחיי, הבנתי מה הוא ייעודי ונמלאתי אושר".

"מאחר ואלוהים בחר לבקרינו באופו אישי כאן בארץ הקודש, ומאחר והארץ הזו לפי התנ"ך היא ארץ האלוהים הקדושה, אני מזמין אתכם ליצור עימי קשר ולהצטרף לטיולים שלי בעקבות סיפורי התנ"ך ולהזמין את הספר שלי באמזון Walking Through Biblical Stories, זו אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר את אלוהים דרך האתרים המרגשים וסיפורי התנ"ך."
צילום: יח"צ

מדריך הטיולים ירון זקס, מוביל כל שנה אלפי צליינים בישראל ומחבר בין מלכי ישראל, לישוע והצלבנים – "אלוהים הוא אחד". ראיון עם מו"ל קונטנטו נאו, נתנאל סמריק.

ירון זקס הוא מדריך טיולים המדריך כל שנה אלפי תיירים, רובם צליינים, בעקבות סיפורי התנ"ך והברית החדשה. במסעותיו הוא משלב סיפורים מרתקים המחברים בין ימי התנ"ך לימנו אנו. כעת הסיפורים יוצאים בספרו החדש באנגלית, "Walking Through Biblical Stories, A Journey in the Holy Land", (בעברית: "ללכת בעקבות סיפורי התנ"ך, מסע בארץ הקודש"), בהוצאת קונטנטו נאו, בו תוכלו למצוא את הסיפורים שמאחורי האתרים, ההיסטוריים של ארץ ישראל.

ירון, אם היית בוחר מסיפורי חייך את הרגע המכונן ביותר, איזה רגע היית בוחר?

"הרגע בו הרשיתי לאלוהים להיכנס לחיי. כל חיי נדדתי בין מזרח ומערב, נולדתי במזרח התיכון, עברתי מזרחה יותר ליפן, חזרתי למזרח התיכון, אח"כ גרתי תקופה באמריקה ושוב חזרתי למזרח התיכון. אשתי כשהיתה צעירה יותר לפני שהכרנו, קיבלה נבואה שבה נאמר כי היא תנדוד בחייה ממערב למזרח וחזרה וכך קרה. הנדידה בין התרבויות הוא מוטיב חוזר בחיי."

התוכל בבקשה לתאר את הרגע שהרגשת את נוכחותו של אלוהים בחייך?

"זה היה תהליך שעברתי עם עצמי בחיפושים למצוא את הדרך שתעשה טוב בעולם. בין החיפושים, לאחר בילוי עם קבוצות שונות של אנשים, הגעתי לפגוש בירושלים אישה שציפיתי לה, אך היא מעולם לא הגיעה לפגישה. הייתי אז רווק בן 40 ורציתי ליצור עמה מופע – קרקס שיפיץ את מסר השלום בעולם. בעודי הולך עם כלבתי הנאמנה 'קומה' בעיר העתיקה בירושלים, ימים ספורים לאחר אסון 11 בספטמבר 2001, נקלענו למצב בו ילדים מוסלמים זרקו לעברנו אבנים וצעקו 'יחי בן לאדן'.
חשתי שאני וכלבתי בסכנה ובמקביל הרגשתי שאלוהים מגן עלי. הבחנתי בידיהם של הילדים האוחזות באבנים אך הם אינם מסוגלים לזרוק אותם. כך הלכתי בתחושה של שלום והגנה אלוהית בעקבות כלבתי שהלכה לפני וחיכתה לי בכל פינת רחוב, בעודי רודף אחריה. הכלבה הובילה אותי משער שכם ועד מקום שנקרא כנסיית המשיח, הכנסיה הפרוטסטנטית הראשונה בארץ הקודש, בעודי כועס על קומה ורץ אחריה."

למה כעסת על קומה ?!

"כעסתי כיוון שהיא לא צייתה לי למרות שרדפתי אחריה. בעקבותיה הגעתי לתוך הכנסיה, שם היו אנשים מקסימים ששיחקו איתה ופתחו עימי בשיחה. אחת הנשים שם שאלה אותי אם חשבתי שאלך לגן עדן. עניתי לה שכיוון שאני יהודי, ואדם טוב, אני מאמין שאלך לגן עדן. היא השיבה לי במשפט פשוט: "אתה לא תגיע לשם, אלוהים כבר החליט". עכשיו מצאתי את עצמי כועס גם עליה. ביקשתי ממנה הוכחה מהתנ"ך. היא הגישה לי את הברית החדשה. הספר לא היה מוכר לי, הייתי בטוח שהוא מיועד לנוצרים בלבד.
בספר הבשורה עפ"י יוחנן, פרק 14, פסוק 6 – ישוע מדבר על עצמו: "אני הדרך,האמת והחיים. אף אחד לא מגיע אל האב מבלי לעבור דרכי" – באותו רגע התחוור לי שזאת האמת והכל היה ברור: אם לא אעבור דרך ישוע, לא אגיע לגן עדן."

כששמעת את המשפט הזה, ציטוטו של ישוע, מה עבר עליך באותם רגעים?

"נשברתי. חשבתי שאין יותר למה לקוות, לא חשבתי שיש משהו מעל לעצב הזה. חשבתי לעצמי שכך אעביר את חיי עד המוות. קומה ואני בילינו את הלילה בגינת החצר כיוון שלא היתה כניסה לכלבים בהוסטל הקרוב. באותו לילה פניתי לאלוהים וביקשתי ממנו לסימן כלשהו. בבוקר כשהתעוררתי ראיתי לידי כיפה שעפה עם הרוח. מבחינתי זה היה סימן מובהק."

איזה קשר הרגשת שנוצר לך עם אלוהים?

"אלוהים, כל מה שאני מרגיש – אני מניח לפניך ומקבל אותך לחיי" לא גדלתי כילד דתי, אך הורי גידלו אותנו עם המון מסורת יהודית בבית, אני צם ביום כיפור מגיל 12.
עד הרגע ההוא כנראה שהייתי חצי יהודי. עכשיו אני מרגיש שאני יהודי שלם. יש לי את ההבנה מהיכן אני מגיע ולאן אני הולך. הרגשתי אושר עילאי, והבנתי שהכל מחובר יחד.
אלוהים הוא האב, הבן, ורוח הקודש – ועדיין הוא אלוהים אחד. כמו תפוח אחד שיש בו קליפה, בשר הפרי וזרעים. וכך אני חיי את חיי, רוצה ללכת קדימה עם האושר וההנאה הזאת."

כשאתה מספר את הסיפורים מהברית הישנה והחדשה בארץ הקודש – מהי הרגשתך?

"אני אסיר תודה. אני מרגיש שאלוהים תכנן בשבילנו מציאות מדהימה. היו לי תקופות קודרות יותר בחיי, והמסלולים האלה בארץ הקודש גורמים לי להבין מהו הייעוד שלנו בעולם של עתיד ותקווה, וזה נותן המון אור ואנרגיה להמשיך בחיי ולהפיץ את הבשורה שמשותפת לשתי הדתות, שעיקרייה: "ואהבתה את רעך כמוך" "ואהבת את השם אלוקייך בכל מאודך ובכל נפשך".

האם יש מקום ספציפי בארץ הקודש שאתה מרגיש שיהודים התרחקו מאלוהים ונענשו על כך?

"בראייה שלי, כשאנו מסתכלים על מפות קדומות, 'גוש דן' הוא המקום הגיאוגרפי שנועד לשבט דן.(הירקון, יפו, ועוד) אנשי שבט דן לא היו נאמנים לאלוהים ועבדו אלילים. הם גם מצאו את תל דן בצפון, מקום יפה עם המון טבע שופע. חלק גדול משבט דן הגיע לצפון וכבש אותו. לאחר תקופות שונות ומלחמות, הוגלו רוב חברי השבט לאשור, שבט דן נעלם מדפי ההיסטוריה, ונחשב לאחד מעשרת השבטים האבודים של ישראל."

היום אתה מטייל רבות ומדריך קבוצות גדולות של מטיילים באתרים מעניינים והיסטורים. על איזה אתר היסטורי מעניין תרצה לספר?

"ישנו סיפור מעניין על עין גדי, דרוש מעט דמיון מכיוון שזהו סיפור מאלוהים. אלוהים מדבר אל הנביא יחזקאל (ספר יחזקאל, פרק 47), הוא מתאר נהר הזורם מתחת הר המוריה ועד לים המלח. כשהנהר פוגש את מי ים המלח הוא למעשה מרפא את המוות השורר בים המלח (המכונה גם "ים המוות"). מסופר שיהיו עצי פרי סביב שתי גדות הנהר, טבע חי, ואף דגים שיהיה ניתן לדוג בים המלח "דיגים יתלו את רשתותיהם מעין גדי עד עין עגליים".

לסיכום, מה המסר שלך לציבור בישראל?

"מאחר ואלוהים בחר לבקרינו באופו אישי כאן בארץ הקודש, ומאחר והארץ הזו לפי התנ"ך היא ארץ האלוהים הקדושה, אני מזמין אתכם ליצור עימי קשר ולהצטרף לטיולים שלי בעקבות סיפורי התנ"ך ולהזמין את הספר שלי באמזון Walking Through Biblical Stories, זו אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר את אלוהים דרך האתרים המרגשים וסיפורי התנ"ך."

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן